Periodontoloji

Diş Taşı Temizliği (Detertraj)
Diş taşı temizliği aynı zamanda tartar temizliği, detertraj olarak da bilinir. Bakteri plağının dişler üzerinde sertleşmesiyle oluşan sarı veya kahverengimsi rengi ile diş üzerinde fark edilebilen diş taşlarının temizlenmesi işlemidir.

• İleri Diş Taşı Temizliği (Küretaj)
Diş eti ve diş kökünde uygulanan derinlemesine temizlik işlemi, küretaj (kök yüzeyi düzleştirme) tedavisi olarak isimlendirilir. Bu tedavi, genellikle diş taşı temizliğiyle karıştırılsa da uygulanış şekli itibariyle çok farklıdır. Bununla birlikte lokal anestezi altında uygulanması da işlemi farklı hale getiren önemli detaylardan
biridir. Diş hekimi kontrollerini ihmal etmeyen ve 6 ayda bir genel muayenesi gerçekleştirilen kişideki plak, tartar ve iltihap oluşumlarının erken evrede tespiti yapılarak diş taşı temizliğiyle çözüme kavuşturulabilir. Buna rağmen kişi düzenli şekilde kontrollerini yaptırmıyorsa, plak ve tartar problemi diş etine ve köküne kadar ilerleme gösterir. Bu evredeyse küretaj tedavisi uygulanması gerekir.

Diş eti seviyelendirmesi (Gingivektomi)
Pembe estetik yani diş eti estetiği; diş etlerine yapılan seviyelendirme uygulamasıdır. Diş etlerinde yaşanan simetri bozukluklarının giderilmesi ile estetik bir görünüm kazandırılmasının hedeflendiği bir işlemdir. Dişeti seviyeleme anestezi altında ağrı ve acı olmadan gerçekleştirilir. Hastaların gözünde büyüse de kısa ve kolay bir cerrahi işlemdir. Kanamasız bir yöntem olan koter ile uygulandığında operasyon sonrası hastalarda rahatsızlık hissi en aza inmektedir.